STUDIO zaleca dostarczenie materiałów w postaci elektronicznej lub innej formie uzgodnionej z pracownikiem studia i zgodną ze specyfikacją uwzględnioną w wycenie
(patrz wymagania dotyczące dostarczanych materiałów).
1 – Wymagania dotyczące dostarczanych materiałów
Materiały źródłowe powinny być dostarczone w czytelnej i spójnej formie tzn. kompletne, sprawdzone, i ostateczne. Odpowiednie przygotowanie materiałów usprawni prace nad projektem, a przygotowany projekt będzie pokrywał się z oczekiwaniami Klienta. Każda zmiana materiałów w trakcie lub po wykonaniu projektu spowoduje zwiększenie nakładu pracy nad nim i wzrost ustalonej ceny podstawowej. Wszelkie dodatkowe prace poza projektowe nie ujęte w wycenie (tj. wektoryzajca logotypów, skanowanie, zakup dodatkowych zdjęć) zostaną potraktowane jako dodatkowe zlecenia (patrz dodatkowo płatne usługi).
Do materiałów zalicza się:
• cały tekst jaki ma się znaleźć w projekcie, tj. wszelka treść, informacje, hasła reklamowe, dane firmy, itd. Tekst powinien być dostarczony w postaci elektronicznej (np. *doc, *txt,
e-mail), możliwej do edycji. Jeżeli tekst dostarczony jest w formie papierowej naliczana jest opłata za przepisywanie tekstu (patrz dodatkowo płatne usługi)
• zdjęcia – zalecana rozdzielczość to nie mniej niż 300 dpi (przy wymiarach docelowych lub większych). Jeżeli zlecający nie posiada odpowiednich zdjęć to na życzenie, za dopłatą STUDIO może wyszukać i udostępnić odpowiednie zdjęcia do projektu (patrz dodatkowo płatne usługi).
• logo – powinno być w formacie wektorowym (skalowalnym) np. *cdr, *pgf, *eps, *ai.
Istnieje możliwość dostarczenia logo w postaci bitmapy o rozdzielczości nie mniejszej
niż 300 dpi (przy wymiarach docelowych lub większych) jednak wtedy może zostać ono umieszczone na białym tle lub w prostokątnej ramce z białym tłem, w przypadku
potrzeby wektoryzacji logo (patrz dodatkowo płatne usługi).
• mapy – powinny być w formacie wektorowym (skalowalnym) np. *cdr, *pgf, *eps, *ai. Istnieje możliwość dostarczenia mapy w postaci bitmapy o rozdzielczości nie mniejszej
niż 300 dpi (przy wymiarach docelowych lub większych) jednak wtedy zostanie ona umieszczone na białym tle lub w prostokątnej ramce z białym tłem, w przypadku
potrzeby wektoryzacji mapy (patrz dodatkowo płatne usługi)
• inne materiały do wykorzystania w projekcie
• wskazówki dotyczące oczekiwań wobec projektu.
Zlecający powinien omówić z projektantem ogólne założenia, dostarczyć mu maksymalną ilość informacji na temat swoich oczekiwań dotyczących projektu. Wstępne uwagi
pomogą pracować sprawnie, bez zbędnego nakładu czasu obu stron na ewentualne poprawki. Każda zmiana założeń projektu spowoduje zwiększenie nakładu pracy.
2 – Dodatkowo płatne usługi nie uwzględnione w wycenie projektu
• wektoryzacja logo, jak również rysowanie wszelkich form wektorowych tj. rysunków, piktogramów, symboli
• przepisywanie tekstu z postaci papierowej na elektroniczną
• rysowanie mapek dojazdowych
• skanowanie
• wykonywanie zdjęć dostarczonych produktów
• wyszukiwanie zdjęć, clipartów itp. materiałów